22 weken en 2 dagen (bezoek dermatoloog)

Ik ben bij de dermatoloog geweest. Toen ik in de wachtkamer zat te wachten vroeg ik me af wat ik eigenlijk aan haar moest vragen. Het enige wat ik wilde weten was, of ik nog mocht doorgaan tot de 120 mg. 
Ze vroeg hoe het ging etc. Nou best goed, af en toe nog een plekje, droge huid verder, droge lippen/handen/armen. En ik zie nog wat littekens in mijn gezicht. Nou, mocht ik ooit iets aan de littekens willen doen, dan kan dat pas een jaar na je gestopt bent met roaccutane… Maar het trekt nog verder weg tijdens het gebruik van dit medicijn (chil!).

Ik zit al aan mijn minimale dosis, dus zou al mogen stoppen. Maar ze heeft me nog voor 2 maanden dit medicijn voorgeschreven omdat het beter is (voor je gevoel en ook voor de werking) om nog even door te gaan tot ik geen last meer heb van acne. 
Dus ik vroeg meteen, de volgende keer, over 2 maanden, als ik hier weer kom, moet het dan betekenen dat ik géén acne meer krijg, nooit, nergens? Ja, dat klopt, het zou hélemaal weg moeten gaan.

Nou daarna hadden we het nog over de kans op terugkeer, 10 a 20 procent, dus dat valt mee. En vaak is het dan ook te behandelen met een creme (die werken dan wél, ondanks dat ze nu niet hielpen). Maar daar moest ik zeker niet vanuit gaan zei ze. Ik zie het positief in!

Nou ga ik over 3 weken op vakantie (yes, griekenland, geen schoolstress:D) maar hoe zit het dan met zon en uvstralen enzo? De verpakking is heel hysterisch daarover. Nou, je krijgt geen uitslag of wat dan ook van de zon. Het is alleen dat je huid sneller kan verbranden. Ik zie het zo. Had je eerst bruin haar, dan heb je nu blond haar. (Zo snel verbrand je dan). Had je eerst blond haar, dan ben je nu een ginger. En als je ginger bent verbrand je nu helemáál snel. Dus gewoon een wat sterkere factor zei ze, en wat meer uit de zon. Okee, prima, komt voor elkaar.

Het gaat goed dus 🙂 en daar ben ik écht blij om!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Plaats een reactie