Ze zijn op!!!

Ik ben een tijdje geleden voor de laatste keer bij de dermatoloog geweest. Alles was goed, en ze vond het er goed uit zien en ik mocht meteen stoppen. Ze drong er zo erg op aan dat ik die pillen bij de apotheek moest inleveren (die ik nog over had voor ongeveer 3 weken) dat het niet lukte om te zeggen dat ik die 3 weken ook nog pillen wilde slikken.
Dus heb ik het toch gedaan…. En die zijn nu ook op. Dus zit ik voor het psychologische gevoel tenminste aan die 120 mg en kan het daar niet aan liggen ofzo.

Ze zijn al weer een paar dagen op en ik merk nog geen verschil. Mijn huid wordt nog niet vetter en mijn lippen ook niet. Ik heb eigenlijk al een paar weken last van een uitgescheurde mondhoek en smeer der blistex tot in de treurnis op maar het gaat maar niet over. Ik hoop dat dat nu ook snel wegtrekt.

Ik ben benieuwd of ik mij nu ook anders ga voelen nu die pillen er niet meer zijn. Sommige mensen zeggen dat ze erna pas merken wat een aanslag die pillen op je lichaam zijn.

Over een tijdje post ik hier nog een berichtje om te laten weten hoe alles erbij staat. Dat zal wel eind augustus zijn.Tot nu toe was het een héél geslaagde kuur met goed resultaten, en die bijwerkingen die ik had, waren goed te doen!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Ze zijn op!!!

  1. Mimi zegt:

    Hallo, bedankt voor je toffe berichtjes!
    Ik gebruik 40 mg Roa sinds afgelopen april en begin nu resultaat te zien.
    Je berichtjes hebben me hoop, kracht en positiviteit gegeven. Valt niet mee om op je 35e nog acnee terug te krijgen, maar get medicijn levert goed werk.
    Ik wens je nog heel veel geluk toe!
    Zonnige groetjes,
    Mimi

    • Hoi Mimi,

      Wat vervelend nog op zo’n late leeftijd, ik vond bij mij 22 ook redelijk laat… maar alles is dus relatief! Hopelijk helpt dit medicijn voor jou net zo goed als voor mij! Ik ben altijd over alles huiverig wat medicijnen betreft, maar het heeft gewoon écht geholpen! Als je ooit een vraag hebt over het medicijn ofzo, of hoe ik iets ervaarde ofzo kan je gewoon een berichtje sturen hoor:) T is ook leuk om te lezen dat andere wat aan het blog hebben. Want behalve een paar toffe reacties weet je verder niet zo goed of iemand het wel leest enzo 🙂

      Fijne vakantie!

  2. An Oniem zegt:

    Hallo,

    Ondertussen is het bijna een jaar geleden..
    (waarschijnlijk lees je mijn berichtje niet denk ik 🙂 )
    Hoe is het nu?

    Heb zelf ook een kuur gedaan van september tot nu, binnen twee weken ben ik er vanaf :)!!

    Vrij goede resultaten, geen acne meer..
    Ik heb wel nog zo van die rode vlekjes op het gezicht.. overblijfselen van de acne denk ik..
    Had jij dit ook nog? Is het weg nu?

    Ook heb ik, geen idee of het van de pillen is, vaak wel last van roodheid..
    Vooral onder de ogen/aan de kaaklijn..
    Geen idee of je me hierover iets kan zeggen hoe dat bij jou was 🙂

    Bedankt!

    • Hoi,

      Wat fijn dat het bijna over is! Ik had ook nog wel een beetje plekjes. Vooral littekentjes die de tijd nodig hadden om weg te trekken. Héél soms heb ik nu ook nog een rood plekje (niet eens acne) wat sloom weg trekt. Nu heb ik eigenlijk nergens meer last van.

      Ik had ook wel last van roodheid. Ik werd ook veel sneller rood (blozen) en mijn huid werd ook heel snel rood wanneer ik het warm had. Het voelde echt een beetje voor schut. Dat heb ik nu niet meer. Mijn huid is nog wel heel droog en als ik geen dagcreme zou smeren, dan kan het echt rood/schraal worden. Maar zolang ik dat gewoon doe, is er niks aan de hand.

      Succes. Laat me weten over een tijdje hoe het is, ik ben benieuwd 🙂

      • An Oniem zegt:

        Bedankt voor je antwoord ! 🙂

        Ja, oef, ik heb volledig hetzelfde 🙂
        Soms als ik ergens ben vragen mensen mij of ik in de zon heb gezeten ofzo, door mijn roodheid.
        Of als ik gewoon iets zeg tegen iemand kan ik heel snel beginnen blozen..
        Terwijl ik dan bij mezelf denk, waarom bloos ik nu eigenlijk?
        Hopelijk verdwijnt dit ook bij mij! 🙂

        Mijn huid is al gedurende de volledige kuur heel droog.
        Ik gebruik overdag ook een hydraterende crème, anders zou mijn huid volledig verschrompelen..

        Hoe zit het met de zon eigenlijk?
        Ik ben nu eigenlijk net voor de zomer van alles vanaf, kan je rustig in de zon lopen zonder superrood te worden, wat ik nu wel heb?

        Oja, nog 1 vraagje..
        Mijn lippen en mondhoeken zijn ook heel droog..
        Ik doe er zo een balsemstick over en dan valt het nog mee, maar trekt dit neveneffect ook weg? (na hoeveel tijd?)

        Bedankt!

  3. Hey, ja die drogen lippen trekken écht snel weg. Echt na 2 dagen na het stoppen van de kuur had ik mijn lippenstick al bijna niet meer nodig. Het viel me echt op hoe snel dat ging.

    Qua zon durf ik niet te zeggen. Ik denk toch wel dat elke huid anders op de zon reageert. Ik was echt bang en angstig dat is extreem snel zou verbranden, ik ging vorig jaar rond deze tijd naar Griekenland maar het viel totaal mee. Ik verbrande net zo snel als normaal, niet sneller ofzo.

    Dat snel rood worden heb ik ook bijna niet meer (of ik had het al van mezelf). Ik heb in ieder geval niet meer dat ik zo knal rood wordt met vlekken zonder dat er een normale reden voor is. (Echt fijn, want het voelde belachelijk!)

    Wel een voordeeltje, ik heb het idee (nu een jaar later) dat ik veel sneller bruin kleur dan voor de kuur. Géén idee of het ook zo is, maar ik was in de meivakantie nergens heen geweest en heel veel mensen vroegen of ik op vakantie was geweest. En dat heb ik nooit eerder gehad. Ik hoef er echt niet voor te gaan liggen, maar wordt best snel bruin, hopelijk jij ook 🙂

    Groetjes

    • An Oniem zegt:

      Bedankt voor je antwoord 🙂 !

      Ik kijk er naar uit haha, die droge lippen..
      Nog 6 dagen, counting!

      Maar sowieso is het inderdaad een aanrader, roaccutane..
      Geen acne meer..
      Zoals ik zei, enkel zo nog wat vlekjes maar ben er ook van overtuigd dat dit op zich wel betert..

      Hopelijk komt alles goed! 🙂
      Al hartelijk bedankt voor je blog/dagboek.
      Kon ik (en nog vele anderen) me spiegelen aan jouw ervaringen en wist ik wel dat ik goed zat.
      Ook veel beter om de neveneffecten te relativeren, als je weet dat je echt niet alleen bent!

      Bedankt! 🙂

  4. Bedankt voor het lezen en reageren op het dagboek! Het is leuk om reacties te krijgen, zo weet je dat mensen het lezen en wat mensen er aan hebben.

    Ja, de neveneffecten zijn het zeker waard en maar een tijdelijk iets. Je krijgt er een acnevrij gezicht voor terug! Dat is veel meer waard.
    Ik kon ook nergens op internet een duidelijk dagboek vinden waar ik mij aan kon spiegelen, dus heb ik er een gemaakt 🙂 Het wordt best veel bekeken, elke dag wel door meerdere mensen. Dus mensen hebben er denk ik echt iets aan.

    Succes ermee, en geniet van je acnevrije gezicht deze zomer! 🙂

    • An Oniem zegt:

      Inderdaad, gelukkig bestaan er nog zulke goede mensen zoals jou, “roaccutanekuur” :D!

    • An Oniem zegt:

      Nog een klein vraagje..
      Had je ook last van rode ogen?
      Hoe zit het daar mee?

      • Hey, nee eigenlijk niet. Ik had op den duur wel ontzettend droge ogen (vooral ’s ochtends) dat het echt ging prikken. Het was een beetje te vergelijken met een wedstrijdje niet knipperen met je ogen. Dan worden ze op den duur zo droog dat je wel moet knipperen. Er was gewoon geen traanvocht in mijn oog en dan moest je er wel in wrijven en dat prikte. Maar toen had ik van die oogdruppels gekocht en was het gauw weer over.
        Maar echt rode ogen had ik niet…

      • Hoi An Oniem, sorry voor de late reactie. Ik was heel lang mijn inloggegevens kwijt… Ik had geen last van rode ogen. Wel van hele droge ogen. Ik had daar oogdruppels voor. Dit is allemaal weer weggetrokken gelukkig. Hoe is het bij jou gegaan?

Plaats een reactie